Een horloge dat bij ons wordt aangeboden voor onderhoud of reparatie wordt, na aanmelding in ons digitale reparatiesysteem, uitvoerig onderzocht op gebreken. We kijken wat nodig is om het horloge weer te herstellen zodat het weer aan de fabrieksnormen voldoet. Voordat we aan de reparatie gaan beginnen, krijgt u geheel vrijblijvend een prijsopgave. Indien u akkoord gaat met de prijsopgave, gaan we de benodigde onderdelen bestellen.
Deze onderdelen komen tegenwoordig van over de gehele wereld. Via het uurwerkherstellersforum zijn we aangesloten bij het Watch Spareparts Exchange Program en via de AWCI.org hebben we contact met vrijwel alle uurwerkherstellers en leveranciers in de verenigde staten. Onderdelen van Omega, Rado, Longines, Tissot en alle andere merken van de Swatchgroup, worden rechtstreeks bij de Swatchgroup besteld, zodat de originaliteit gewaarborgd is.
Na het ontvangen van de onderdelen gaan we aan de slag. Reparaties worden uitgevoerd en onderdelen worden vervangen. Hierna gaat het uurwerk geheel uit elkaar en wordt het gereinigd. Bij montage wordt het uurwerk weer gesmeerd volgens de fabrieksnormen. Wanneer het uurwerk klaar is en alle functies zijn gecontroleerd, wordt het echappement afgeregeld en de wijzerplaat en wijzers gemonteerd. Het geheel kan nu in de reeds schoongemaakte kast worden gemonteerd en afgebouwd. Het horloge is nu klaar voor een aantal testen op waterdichtheid en gangreserve.
Wij geven bij onderhoud aan uw horloge 1 jaar schriftelijke garantie.
Horloge opsturen ter reparatie?
Download het reparatie-formulier, vul deze in en stuur mee.
U krijg van ons een vrijblijvende prijsopgave.